Een veel voorkomende, maar toch onderschatte vorm van reclame en promotie is het bedrukken van T-shirts. Veel mensen denken bij T-shirts bedrukken direct aan bedrijfskleding, maar dit hoeft natuurlijk lang niet altijd te zijn. Wanneer je T-shirts laat bedrukken vorm je eigenlijk een mobiel reclamebord. Dit is natuurlijk erg plat gezegd, maar in principe is het wel zo. Je kunt het vergelijken met merkkleding. Als je om je heen kijkt zie je op allerlei kledingstukken logo’s en merken. Vaak onthoud je ( deels onbewust ) heel goed welk merk je gezien hebt. Grote kledingfabrikanten zijn hier natuurlijk blij mee, want zij kunnen zo vrij eenvoudig een sterk merk opbouwen. Maar wat zijn de mogelijkheden voor jou?
T-shirts laten drukken voor een event
Vooral bij evenementen zie je vaak bedrukte T-shirts. Dit draagt bij aan de totaalbeleving en het heeft vaak ook praktische doeleinden. Denk maar aan open dagen en dergelijke op scholen en sportclubs. Hier worden vaak verschillende kleuren T-shirts ingezet, zodat bepaalde groepen makkelijk van elkaar te onderscheiden zijn. Als bedrijf zijnde kun je hier je voordeel mee pakken. Ben je bijvoorbeeld sponsor van een dergelijk evenement? Zorg dan dat jouw bedrijfsnaam en logo op de shirt gedrukt wordt. Als je geluk hebt worden de T-shirts ook na het evenement nog eens gedragen. In dat geval bereik je nog meer mensen met je boodschap. De kans dat mensen het shirt in het dagelijks leven op straat gaan dragen, maar vaak worden dit soort shirts gebruik wanneer de kleding vies mag worden.
Val op
Wanneer je echt creatief en origineel bent, maak je kans op gratis reclame. Via social media maak je al snel kans om viraal te gaan als je iets ludieks bedenkt. Houdt dit in het achterhoofd wanneer je T-shirts voor een event bedrukt. Het is een goedkope vorm van reclame, wat weer een voordeel is. Wanneer je er voor kiest om toch net wat meer geld uit te geven, heb je tenminste kans om echt op te vallen in plaats van een saai, standaard T-shirt.