Recente berichten
Categorieën
Tags

Social Media

Social Media

Dat de Sociale Media kanalen inmiddels volwaardige marketingkanalen zijn, zal niemand meer verbazen. Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, ze zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Wij consumenten delen filmpjes, plaatsen berichten en checken vrijwel dagelijks onze accounts om te zien wat onze vrienden of collega’s bezighoudt. Geen wonder dat je als bedrijf ook graag aanwezig wilt zijn op de socials, want daar zit dus je doelgroep!

Een echt vak

Maar er van overtuigd zijn dat je “iets” met sociale media moet doen, wil nog niet zeggen dat je ook weet hoe.  Want voor welk kanaal of welke kanalen kies je? Heb je al nagedacht over welke strategie je gaat gebruiken, over je doel en je doelgroep? Effectief gebruik maken van sociale media is namelijk meer dan af en toe een catchy tweet de lucht in slingeren. Met een goede aanpak, de juiste keuzes en doordachte campagnes, kun je je netwerk vergroten, je doelgroep aanspreken, de vindbaarheid van je websites op de zoekmachines vergroten en je naamsbekendheid een enorme boost geven.  Het inzetten van de sociale media zodat je er echt wat aan hebt, is een specialisatie binnen de marketing.

BrightSocial, onderdeel van GetBright

En laten ze daar bij BrightSocial nou heel goed in zijn. BrightSocial, onderdeel van online marketingbureau GetBright, is gespecialiseerd in alles wat met sociale media en social marketing te maken heeft. Er zijn verschillende manieren waarop BrightSocial jou kan helpen om social media in te zetten voor je bedrijf of organisatie.

Social Media Trainingen

De professionals van BrightSocial verzorgen diverse trainingen waar je kunt leren hoe je social media kunt gebruiken. Zo is er een algemene social media training om kennis in de breedte op te doen, maar je kunt ook kiezen voor een verdieping van een specifiek kanaal als LinkedIn of Facebook. Er zijn bij BrightSocial zowel open trainingen te volgen, op het kantoor van GetBright, als maatwerk trainingen specifiek voor jouw bedrijf. Op de website lees je meer over de verschillende mogelijkheden en vind je een overzicht van de eerstvolgende social media trainingsdata.

review   FB training

Social Media Campagnes

Getraind worden is fijn, dan kun je zelf aan de slag. Maar wat als je daar geen tijd voor hebt of je liever bezig houdt met andere facetten van je bedrijf? Ook dan kan BrightSocial je van dienst zijn. Zij denken social media campagnes samen met je uit en zetten ze voor je op. Een mooi voorbeeld hiervan is de jongeren campagne die ze hebben opgezet voor GGD Reisvaccinaties. Het doel van deze campagne was om jongeren bewust te maken van het feit dat je voor sommige bestemmingen een vaccinatie nodig hebt en dat je die bij de GGD kunt halen. Er werden campagnes gelanceerd op Facebook en Instagram en al snel waren de eerste resultaten meetbaar.

Heb jij ook interesse in social campagne die van A tot Z voor je wordt verzorgd, lees dan meer op de website.

Overige diensten Bright Social

Niet alleen het opzetten van campagnes, maar het hele beheer en onderhoud van bijvoorbeeld nieuwsbrieven, bijhouden van je Facebook en Twitter account, kun je over laten aan de professionals van BrightSocial. Van het schrijven van teksten en tweets tot het maken van banners en advertenties , bij BrightSocial hebben ze de juiste mensen in huis.

Kun jij ook wel wat training of hulp gebruiken op het gebied van social media, neem dan eens contact op met BrightSocial!

FB

1Reactie
  • Saskia
    Geplaatst op 08:59h, 11 september Beantwoorden

    Helder artikel, veel mensen zeggen tegen mij vaak “oh je bent online marketeer, je zit heel de dag lekker te Facebooken.” Nou dat is het dus niet, je bent heel de dag bezig om je doelgroep aan te spreken, te woord staan, nieuwe berichten maken en bedenken, deze vervolgens op een strategisch moment inplannen.

    Veel mensen onderschatten hoeveel werk sociale media marketing met zich mee brengt.

Geef een reactie