Recente berichten
Categorieën
Tags

Promotioneel drukwerk

Is promotioneel drukwerk nog wel effectief?

Door de digitale wereld gaat het verspreiden van nieuws snel. Dit leidt soms tot de vraag of promotioneel drukwerk nog wel effectief is. Bovendien zou je denken dat promotioneel drukwerk niet al te duurzaam is. Toch blijft promotioneel drukwerk een belangrijk middel voor het verspreiden van informatie. Dit gebeurt door middel van maatwerk in kleinere oplagen waarbij de focus op doelgroepen meer dan belangrijk aan het worden is. Deze dagen pleiten drukwerkbedrijven voor het snel leveren van kwaliteitsproducten tegen voordelige prijzen. Hierin vervullen zij steeds vaker de rol van totaalleverancier.

Drukwerk steeds gerichter

Waar traditionele marketing zorgt voor het beantwoorden van de vraag: “Wie ben ik?”, beantwoordt digitale marketing de vraag: “Wat kan ik betekenen?”. Bij het beantwoorden van de vraag of promotioneel drukwerk nog zinvol is, kan dit nog voor grote voordelen zorgen. Zo bereik je een groter publiek, waardoor targets sneller bereikt worden. Bij de komst van de online wereld, hoeft dit niet alleen nadelig te zijn voor de offline wereld. Door online dienstverlening aan te bieden, hebben drukkerijen sneller toegang tot de consumentenmarkt en biedt de online retail ook veel kansen door het afnemen van productverpakkingen. Bovendien kan promotioneel drukwerk duurzamer worden ingezet. Drukwerk wordt gerichter ingezet en dus wordt het papiergebruik verminderd. Q-promotions is één van de drukwerkbedrijven wordt hier sterk rekening mee gehouden. Zij weten als geen ander hoe belangrijk het is om op een verantwoordelijke manier om te gaan met het milieu.

Alles onder één dak

Eerder werd al aangeven dat drukwerk toegankelijk is voor ieder doelgroep waarbij er binnen een korte tijd een grote publiek bereikt kan worden. Het ontwerken van drukwerk, zoals brochures, wordt steeds vaker door door drukwerkbedrijven uit handen genomen, indien gewenst natuurlijk. Voor jou als afnemers scheelt dit  in de hoeveelheid contact met verschillende bureaus. Drukkerijen beschikken over meer capaciteit, waardoor ze meer diensten kunnen aanbieden in vorm van marketing, vormgeving en/of media-activiteiten. Signdirect vindt deze trend ook belangrijk, en beschikt in haar dienstverlening over diensten zoals DTP, productie en montage.

Geen reactie's

Geef een reactie