Heeft u er wel eens aan gedacht om een callcenter in te schakelen voor uw bedrijf? Een callenter kan u bijvoorbeeld ondersteunen met leadgeneration, klantenservice, follow-up campagnes of telefonische uitnodigingsacties. Callcenters of telemarketingbureau’s zijn vaak breed inzetbaar voor uw organisatie.

Voordelen callcenter inzetten

Wat zijn de voordelen van het inzetten van een (extern) callcenter?

  • Ze hebben vaak vele jaren ervaring met leadgeneratie, klantenservice of follow-up campagnes. Ze hebben dus een grote hoeveelheid expertise die u kunt gebruiken.
  • Door het inzetten van een callcenter kunt u vaak makkelijker leads genereren. U houdt zich bezig met waar u goed in bent en u laat anderen het product verkopen.
  • U haalt de werklast weg bij uw medewerkers en plaatst deze elders. Zo kunnen uw medewerkers zich ook weer concentreren op het werk wat ze moeten doen in plaats van aan de telefoon zitten.
  • U kunt makkelijker ruimere openingstijden hanteren. We groeien steeds meer naar een 24-uurs economie, klanten verwachten steeds vaker ook buiten kantoortijden u te kunnen bereiken.
  • Internationale klanten werven? Veel callcenters hebben ook native speakers in dienst om zo ook te zorgen voor meer klanten in het buitenland.

 

Wat kunnen telemarketing bureau’s allemaal voor uw bedrijf betekenen?

Natuurlijk verschilt het per callcenter wat de mogelijkheden zijn die ze aanbieden maar denk bijvoorbeeld aan:

  • Uit handen nemen van het gehele sales proces: U kunt het volledige traject van informatievoorziening tot aanname van de order uit handen geven.
  • Accountmanagers voor kleine projecten: Regelmatig klantcontact ook met de kleinere klanten is belangrijk. Het behouden van een klant is vaak makkelijker dan een nieuwe klant werven. Door dit soort “accountmanagers” in te zetten hoeft u minder mensen in de buitendienst aan te nemen. Zo bespaard u kosten maar blijft u toch in contact met uw (kleinere) klanten.
  • Genereren van bezoekafspraken voor de buitendienst (Agendaplanning): Het maken van afspraak en een planning daarbij kan een hoop kostbare tijd kosten die uw buitendienst beter kan besteden bij de klanten. Schakel daarom daarvoor ook een telemarketingbureau in.
  • Kwalificatie en inventarisatie van de prospects: Het kost vaak veel tijd om de goede prospects ergens tussen uit te pikken, tijd die u beter kan besteden aan de juiste prospects gaat daardoor vaak verloren.

Leadgenaratie: Een telemarketingbureau kunt u ook inzetten voor leadgeneratie, oftewel benaderen van (potentiële) relaties of klanten. Zo hoeft u alleen nog tijd te besteden aan de